Witam wszystkich moich czytelników w kolejnym artykule o tematyce e-commerce. Dzisiaj omówimy jedną z gałęzi e-commerce, która w Polsce rozwija się w zawrotnym tempie. Mowa o butikach odzieżowych, mniejszych sklepach internetowych sprzedających sezonowe kolekcje. Jak powinien wyglądać tego typu sklep internetowy i jak najlepiej go promować dowiesz się właśnie w tym artykule.
Dlaczego właśnie mały sklep internetowy?
Fenomen butików odzieżowych polega na wąskim asortymencie produktów. Ma to tak naprawdę dwie zalety. Po pierwsze w butiku znajdziemy produkty odpowiadające jednemu stylowi, tonowi w modzie, który reprezentuje sprzedawca. A więc jeżeli znajdziemy taki butik i spodoba nam się jego asortyment, możemy mieć pewność że jeśli odwiedzimy go za miesiąc to kolejne kolekcje nam się też spodobają. Tego sklepy internetowe są kierowane w nisze określane przez gusta klientów.
Mały sklep internetowy znacznie łatwiej otworzyć niż pełnowymiarowy shop z szeroką gama kategorii produktowej. Oznacza to, że koszt wejścia w biznes jest znacznie niższy w przypadku butików odzieżowych. Dlatego coraz więcej osób decyduje się na otworzenie sklepu internetowego właśnie w takiej formie. Jego otwarcie oraz zatowarowanie jest po prostu dużo tańsze.
Jak powinien wyglądać sklep internetowy z odzieżą?
Odzież to towar, który trudno kupować przez internet. Sklepy internetowe z odzieżą to gałąź e-commerce, dla której opis produktu to stanowczo za mało. Główny przekaz powinny stanowić zdjęcia produktowe, najlepiej wykonane przez dobrych zawodowych fotografów, prezentujących dany produkt w użyciu codziennym. Prezentowanie zdjęć odzieży na wieszaku to bardzo zły pomysł.
Oprócz zdjęć duże znaczenie ma estetyka sklepu internetowego. Szata graficzna powinna być wręcz niezauważalna, przejrzysta i estetyczna, tak by nie rozpraszać uwagi odwiedzających sklep internetowy. Interfejs powinien być intuicyjny. Użytkownik intuicyjnie powinien znajdować poszczególne elementy dokładnie tam gdzie powinny być. Nie bez powodu praktycznie wszystkie sklepy internetowe mają ustawione w tym samym miejscu takie elementy jak menu, koszyk, przełączniki walut czy języków. Użytkownicy internetu są mocno przyzwyczajeni do takiego układu, przez co najwygodniej im z niego korzystać.
Poprawny wygląd sklepu internetowego to jeszcze za mało by zapaść mu dość trwale w pamięć, sklep internetowy musi czymś się wyróżniać. W przypadku sklepu internetowego z odzieżą warto popracować nad spójnymi stylowo, artystycznymi obrazami, które zbudują odpowiedni charakter dla sklepu.
Dowiedz się więcej: https://www.designcart.pl/aktualnosci/52-sklep-internetowy-z-odzieza.html
Jak promować sklep internetowy z odzieżą?
W przypadku sklepów internetowych o szerokim asortymencie, najczęściej poleca się ich pozycjonowanie w wyszukiwarkach Google. W przypadku sklepów internetowych mniejszych, jak butiki internetowe świetną metodą promocji jest ich promowanie w social mediach, zwłaszcza na facebook. Jako że butik sam w sobie jest niszą, wąskim działem gustów, świetnie nadaje się do budowania społeczności o podobnych preferencjach.
Zdobywanie obserwujących za pomocą promowanych postów dobrze stargetowanych pozwoli na stworzenie lojalnej społeczności.
Podsumowując butiki internetowe, odzieżowe cieszą się coraz większą popularnością. Ich otwarcie jest znacznie prostsze i tańsze niż zwykłego sklepu internetowego z odzieżą. Promowanie sklepu internetowego tego typu najlepiej oprzeć o social media.
Źródło: https://www.designcart.pl/