Intranet Comarch to wewnętrzna sieć komunikacyjna i dokumentacyjna stosowana przez firmy wykorzystujące rozwiązania Comarch (np. Comarch HRM). Pełni rolę platformy do udostępniania dokumentów, komunikacji wewnętrznej, ogłoszeń, zarządzania zasobami pracowniczymi, szkoleniami, zadaniami administracyjnymi itp.
Na przykład w systemie Comarch HRM pracownicy mają dostęp do intranetu, gdzie mogą:
-
sprawdzać harmonogram urlopów lub szkoleń,
-
składać wnioski urlopowe, zgłaszać delegacje lub nieobecności,
-
mieć wgląd do dokumentów firmowych publikowanych centralnie dla całej organizacji.
Główne funkcje intranetu Comarch
Oto kluczowe moduły i funkcjonalności, które zwykle obejmuje:
| Funkcja | Opis |
|---|---|
| Biblioteka dokumentów | Centralne repozytorium dokumentów do pobrania przez pracowników — regulaminy, procedury, instrukcje itp. pomoc.comarch.pl |
| Ogłoszenia wewnętrzne / Rekrutacje wewnętrzne | Komunikaty oraz oferty pracy dostępne tylko dla personelu wewnętrznego. pomoc.comarch.pl |
| Zarządzanie czasem pracy / Absencje | Moduły do raportowania nieobecności, składania wniosków urlopowych, planowania pracy, ewidencjonowania delegacji. |
| Szkolenia i rozwój | Harmonogramy szkoleń, zapisy, śledzenie ukończonych kursów, ewaluacje. |
| Obieg dokumentów | Mechanizmy zatwierdzania dokumentów, przepływ dokumentów przez różne szczeble zatwierdzania. pomoc.comarch.pl |
| Komunikacja wewnętrzna / Społeczność | Ogłoszenia, wiadomości, forum lub miejsce do dzielenia się informacjami między pracownikami. pomoc.comarch.pl |
| Aplikacja mobilna / dostęp zdalny | Umożliwia pracownikom dostęp do intranetu przez telefon lub tablet. Na przykład Comarch HRM ma aplikację mobilną. |
Korzyści z używania intranetu Comarch
-
Centralizacja dokumentów i informacji — wszystko w jednym miejscu, mniej chaosu, łatwiej znaleźć potrzebne materiały.
-
Usprawnienie komunikacji — szybkie dotarcie z ogłoszeniami i aktualnościami do wszystkich pracowników.
-
Automatyzacja procesów administracyjnych — mniej papierkowej roboty, przyspieszone obiegi dokumentów i zatwierdzania.
-
Przejrzystość i kontrola — łatwiej śledzić, kto co zrobił, po co, kiedy, jakie są zadania i terminy.
-
Mobilność i elastyczność — dostęp z różnych urządzeń, możliwość pracy zdalnej, korzystania z narzędzi HR bez fizycznej obecności.
-
Zgodność z regulacjami — systemy Comarch (np. HRM, ERP) są często aktualizowane, by były zgodne z prawem pracy, podatkami etc.
Przykład użycia: Comarch HRM + intranet
-
Aplikacja Comarch HRM pozwala pracownikom przez aplikację mobilną lub przez przeglądarkę: przeglądać swoje dane kadrowe, harmonogram urlopów, delegacji, składać wnioski, zgłaszać nieobecności.
-
Intranet HRM integruje się z innymi modułami systemu HR takimi jak czas pracy, płace, szkolenia — co umożliwia spójne zarządzanie personelem.
-
Publikowanie ogłoszeń wewnętrznych, dokumentów (np. regulaminy) przez intranet HR, dostępnych dla uprawnionych użytkowników. pomoc.comarch.pl
Wyzwania / aspekty do przemyślenia
-
Bezpieczeństwo — ważne, żeby odpowiednio zabezpieczyć dane, dostęp tylko dla uprawnionych osób, szyfrowanie, polityki haseł.
-
User experience / łatwość użycia — intranet musi być intuicyjny, dobrze zaprojektowany; inaczej pracownicy mogą go unikać.
-
Dostosowanie do potrzeb organizacji — różne firmy mają różne wymagania, więc potrzebne są elastyczne ustawienia, możliwość konfigurowania modułów.
-
Aktualizacje i utrzymanie — systemy Comarch wymagają regularnych aktualizacji, zarówno w kontekście prawnym, jak i technicznym.
-
Adopcja przez pracowników — potrzeba szkolenia, zachęcania, pokazania korzyści, by użytkownicy systemu go używali i polegali na nim.