Facebook to nadal jedno z najbardziej popularnych mediów społecznościowych, przyciągających użytkowników i reklamodawców. Na portalu tym dzisiaj można dostać zarówno doskonałą rozrywkę, ale i sporo merytorycznej wiedzy. Kluczem do zaistnienia na Facebooku jest jednak pomysł na to, jak promować stronę.

Facebook- algorytmy i lajki

Aby dotrzeć do nowych, potencjalnych fanów na Facebooku, trzeba nie tylko odpowiedniego contentu. Ten może być nawet najbardziej wartościowy, ale jeśli nie dostosujesz się do tego, jak działa FB, twoje zasięgi będą ograniczone. Niestety na Facebooku zasady wyświetlania postów w dużej mierze zależą od odpowiednich algorytmów. Tak dzisiaj działają wszystkie aplikacje, natomiast algorytmy FB są bardzo wymagające. Pojawia się czasami błędne koło: aby zdobyć fanów, potrzebujesz bardziej stabilnego i popularnego konta, to zaś dają nowi fani. Im mniej ich masz, tym mniejsze są twoje zasięgi, a tym samym budowanie widowni jest trudne. Nic więc dziwnego, że nowym kontom na FB jest po prostu trudno…

Za pomocą którego narzędzia najlepiej promować konto?

Polubienia na FB to podstawowe narzędzie, które pozwala ci promować konto. Im więcej lajków zdobywasz, tym szybciej rosną twoje zasięgi, a treści docierają do nowych odbiorców, których możesz pozyskiwać jako swoich fanów. Najbardziej liczą się oczywiście lokalne, polskie lajki. Warto to tym pamiętać, szczególnie jeśli decydujesz się na zakup dodatkowej ilości lajków, które mają pomóc w początkowych etapach budowania konta lub po drastycznym obcinaniu zasięgów przez FB (co dzikiej się niestety ostatnio dość często).

Lajki i obserwujący to jeszcze nie wszystko. Zdjęcie, wideo, animacja lub treść posta, a najlepiej wszystko razem powinno wywoływać interakcje. Na zasięgi składają się więc także komentarze i udostępnienia. Im bardziej FB uzna twoje konto za aktywne, wywołujące reakcje, skłaniające użytkowników do aktywności, tym większa szansa na wysokie zasięgi.

FB- znajdź swój pomysł

FB to wymagający rynek. To medium społecznościowe może ci jednak bardzo skutecznie pomóc w promocji treści. Musisz tylko znaleźć pomysł na takie ich zaprezentowanie, które przyciągnie uwagę.

  • Pamiętaj o zmianie formatów, korzystaj z grafik, zdjęć, infografik, animacji, wideo. Im różnorodniej, tym lepiej.
  • Bądź konsekwentny, nic tak nie buduje wiernej widowni, jak czytelny obraz, czego można się spodziewać na danym koncie.
  • Postaw na regularność — posty muszą się pojawiać nie tylko często, ale i w możliwie regularnych odstępach czasu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj